wanita dan tudung :)

Friday, December 2, 2011



hello , and assalamualaikum :) . okay , tengok tajuk kat atas tu ? so hari ni , ni la kisah nya . . aku cari cerita ni berdasarkan sekeliling org kat tempat aku . okay . start ; bila korang fikir kan pasal tudung . mesti benda tu akan berkait dengan perempuan kan . yela , tudung tu macam simbol untuk perempuan laa . tapi aku pelik -.- . ape sebab yang perempuan susah sangat nak berTUDUNG ?  aku ada gak tanye kat perempuan perempuan yang berdekatan dengan aku . kenapa tanak pakai tudung ? korang tahu ape reasons dorang ? first ; aku tak sedia lagi la nak pakai tudung . wthell ? second ; aku kalau pakai tudung tak cantik la . huhh ? ? third ; kalau aku pakai tudung muka aku cepat berminyak . and lastly yang aku dah senarai pendek kan ; tudung ? kalau pakai tudung tapi buat dosa nak watpe dooooh .


Huhh . ape jenis manusia sehh . ni aku nak ajar ni . . untuk alasan yang first tu kan . huh ? tak sedia lagi ? abeh korang fikir dosa tu nak tunggu korang punya sedia ke ? tlg lah fikir wahai wanita wanita .

okay second ; pakai tudung tak cantik ? kay , kalau kau pakai tak ikhlas memang lah tak cantik . kau tahu tak . seburuk buruk mane pon orang tu . bila dia bertudung . memang sejuk mata memandang .

third; muka berminyak ? heh , tu bukan alasan yang kukuh la untuk kau tak pakai tudung . sekarang da berlambak da barang barang kecantikan . pakai la kertas minyak yang wat lap muka tu . ape yang susah sangat ?

last; dosa ? hahaha . kau tahu tak. kalau kau pakai tudung tu . at least korang mesti malu nak buat dosa . tu kalau korang still hati manusia lah kan .

so , korang boleh fikir kan . . mana yang korang nak tanggung ? pandai pandai la korang fikir .





thanks baca :*

0 kata kau: